Double click to edit
Grafika Żółwia
Aby żółw narysował nam coś na ekranie najpierw musimy wydać mu polecenia np:
gdy wpiszemy np 100 żółw przesunie się do porzodu o 100 pikseli
W tej tabeli zawarte są podstawowe polecenia:
Nazwa Skrót Przykład Znaczenie
Naprzód NP Naprzód 50 Powoduje przesunięcie żółwia o daną liczbę pikseli do przodu
Wstecz WS Wstecz 50 Powoduje przesunięcie żółwia o daną liczbę piskeli do tyłu
Lewo LW Lewo 90 Powoduje obrót żółwia o daną liczbę stopni w lewo
Prawo PW Prawo 90 Powoduje obrót żółwia o daną liczbę stopni w prawo
Czyść CS Czyść Czyśći ekran
Podnieś POD Pod Podnosi pisak
Opuść OPU Opu Opuszcza pisak
Ustal Kolor Pisaka UKP UKP "zielony Wybiera kolor pisaka
       
Zamaluj ZAM Zamaluj Zamalowuje dany obszar
(pisak musi być podniesiony)
Powtórz - Powtórz 4 [np 50 pw 90] Powoduje wykonanie daną liczbę razy danej listy poleceń
Przykłady:
np 50
np 50 pw 90
np 50 pw 90 np 30
np 15 pod np 15 opu np 15
A teraz stwórz coś sam :)
polecam rysowanie domku, lub innych dziwactw
Nazwa Skrót Przykład Znaczenie
Naprzód NP Naprzód 50 Powoduje przesunięcie żółwia o daną liczbę pikseli do przodu
Wstecz WS Wstecz 50 Powoduje przesunięcie żółwia o daną liczbę piskeli do tyłu
Lewo LW Lewo 90 Powoduje obrót żółwia o daną liczbę stopni w lewo
Prawo PW Prawo 90 Powoduje obrót żółwia o daną liczbę stopni w prawo
Czyść CS Czyść Czyśći ekran
Podnieś POD Pod Podnosi pisak
Opuść OPU Opu Opuszcza pisak
Ustal Kolor Pisaka UKP UKP "zielony Wybiera kolor pisaka
Ustal Grubość Pisaka UGP UGP 5 Wybiera grubość pisaka
Zamaluj ZAM Zamaluj Zamalowuje dany obszar
(pisak musi być podniesiony)
Powtórz - Powtórz 4 [np 50 pw 90] Powoduje wykonanie daną liczbę razy danej listy poleceń