Double click to edit
Zamalowywanie
Zastosowanie polecenia zamaluj
zamaluj - żółw zamalowuje otaczający go obszar, używając ustalonego koloru malowania
ukp "kolor (np. ukp "czerwony) - ustala kolor pisaka, do rysowania linii
ukm "kolor (np. ukm "żółty) - ustala kolor malowania, do zamalowywania wnętrza figur
UWAGA:
Jeśli kolor malowania dla danego żółwia nie został ustalony,
to do zamalowania będzie użyty jego aktualny kolor pisaka.
Aby zamalować figurę, trzeba ustawić żółwia w jej wnętrzu.
Efekt wysołania procedury
kwadrat
Zastosowanie polecenia wielokąt
wielokąt rysunek - żółw rysuje wypełniony wielokąt na podstawie kodu rysunku.
kolor zamalowanego kwadratu jest czarny, ponieważ nie ustaliliśmy koloru malowania,
dodajmy więc poprawkę.
oto kwadrat
ukm "czerwony
powtórz 4[ np 150 pw 90 ]
;wejśćie do wnętrza kwadratu
pod pw 30 np 10
zamaluj
;wyjście z wnętrza kwadratu
ws 10 lw 30 opu
już
Dla wyjaśnienia tekst za ";" jest traktowany
jako komentarz i program go omija
PRZYKŁAD:
wielokąt [ powtórz 4 [ np 150 pw 90] ]
PRZYKŁAD:
ukm " jasnoniebieski wielokąt [ powtórz 4[ np 80 pw 90 ] ]