Double click to edit
Zamalowywanie
Zastosowanie polecenia zamaluj
zamaluj - żółw zamalowuje otaczający go obszar, używając ustalonego koloru malowania
ukp "kolor (np. ukp "czerwony) - ustala kolor pisaka, do rysowania linii
ukm "kolor (np. ukm "żółty) - ustala kolor malowania, do zamalowywania wnętrza figur

UWAGA:
Jeśli kolor malowania dla danego żółwia nie został ustalony,
to do zamalowania będzie użyty jego aktualny kolor pisaka.
Aby zamalować figurę, trzeba ustawić żółwia w jej wnętrzu.

Efekt wysołania procedury
kwadrat
Zastosowanie polecenia wielokąt
wielokąt rysunek - żółw rysuje wypełniony wielokąt na podstawie kodu rysunku.









kolor zamalowanego kwadratu jest czarny, ponieważ nie ustaliliśmy koloru malowania,
dodajmy więc poprawkę.



oto kwadrat 

ukm "czerwony
powtórz 4[ np 150 pw 90 ]
;wejśćie do wnętrza kwadratu
pod pw 30 np 10 
zamaluj
;wyjście z wnętrza kwadratu
ws 10 lw 30 opu 
już


Dla wyjaśnienia tekst za ";" jest traktowany
jako komentarz i program go omija
PRZYKŁAD:
wielokąt [ powtórz 4 [ np 150 pw 90] ]
PRZYKŁAD:
ukm " jasnoniebieski  wielokąt [ powtórz 4[ np 80 pw 90 ] ]